ניוזלטר הוא אחד מהכלים היעילים ביותר לבעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים. ניוזלטר (Newsletter) הוא בעצם אימייל המעוצב בפורמט HTML שניתן לשלוח במייל בצירוף תמונות ועם עיצוב מיוחד. במאמר הבא נסביר לעומק מה זה ניוזלטר, איך אפשר לשלוח אותו ואילו כללים חשוב ליישם כאשר אתם עובדים עם ניוזלטרים.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מהו ניוזלטר ואיך הוא נראה?
באופן רגיל כאשר אנחנו מתכתבים עם לקוחות במייל אנחנו שולחים הודעות ותגובות באמצעות טקסט רגיל. בניגוד למייל הרגיל שאנחנו שולחים בדרך כלל קיימת גם האפשרות של עיצוב ובניית ניוזלטר בפורמט HTML. אפשרות זו מאפשרת לנו לשלוח לרשימת התפוצה שלנו מייל מעוצב שנבנה באמצעות קוד HTML (עם טבלאות) בצורה דומה לאופן שבו אנחנו בונים עמוד באתר.
כאשר אנחנו משתמשים בניוזלטרים (מיילים מעוצבים) אנחנו יכולים לשלוח תוכן שיווקי ללקוחות הקיימים של העסק עם מבצעים והטבות. בדומה לצורת העבודה עם כרטיסי מועדון שדואגים לשלוח לנו הטבות באופן שבועי/חודשי במטרה להגדיל את המכירות גם אתם תוכלו לשלוח מייל שמעוצב ללקוחות עם שירותים חדשים שאתם מציעים, מבצעים ועדכונים הקשורים לעסק.
קהל משתמשים נוסף שעושה שימוש בניוזלטר הם בלוגרים השולחים עדכונים על פוסטים חדשים לכל מי שנרשם לרשימת התפוצה באתר. אתם יכולים לראות דוגמא מתחת לניוזלטר שאנחנו שולחים ב-YYDevelopment לרשימת התפוצה באתר בכל פעם שיוצא מאמר חדש באתר בבלוג.
שימו לב להבדל העצום בין המייל המעוצב מעל לבין המייל טקסט הפשוט שאתם שולחים בדרך כלל. באמצעות שליחת מייל מעוצב אתם תוכלו להגדיל את שיעורי ההמרה לכל מייל שאתם שולחים ותוכלו לשווק את עצמכם בצורה טובה יותר ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים.
איך משתמשים בניוזלטר?
בעבר הרחוק האופציה היחידה שהייתה קיימת לבניית ניוזלטר הייתה לבנות אותו באמצעות קוד HTML ולמצוא ספק מייל שמאפשר לשלוח מייל בפורמט HTML. למי שמשתמש באימייל HTML כתבנו מדריך שמסביר איך לשלוח מייל HTML ב-Gmail ומדריך שמסביר איך לשלוח מייל HTML ב-Outlook.
ביחד עם ההתפתחות הטכנולוגית והסמארטפונים התחלנו בשנים האחרונות לבנות ניוזלטרים שמתאימים את התצוגה של המייל לפי סוג וגודל המסך. לצערנו נכון להיום אין כמעט מפתחים בארץ שיודעים לבנות ניוזלטר בפורמט HTML ולהתאים אותו בצורה נאותה לכל ספקי המייל השונים וגם לתצוגה המשתנה של המחשב, הטאבלט והסמארטפון.
טיפים חשובים לשימוש בניוזלטר
אז אחרי שהצלחנו להבין מה זה ניוזלטר (אימייל מעוצב), מה עושים איתו ואיך אפשר לשלוח אותו ללקוחות שלכם בצורה יעילה נשתף אתכם בכמה טיפים חשובים שצריך לדעת בעת עבודה עם ניוזלטרים ושליחת הודעות לרשימות התפוצה וללקוחות שלכם.
- שימוש בתוכן איכותי – כאשר אתם שולחים תוכן ללקוחות רצוי שהתוכן שאתם שולחים יהיה איכותי ויתרום למי שקורה אותו. כמובן שניתן לפעמים לשלוח מייל שמטרתו רק שיווק ומכירה אבל ברגע שכל המיילים שאתם שולחים הם חסרי ערך לצופה הוא פשוט יפסיק לקרוא אותם ויסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלכם.
- כפתור הסרה מרשימת תפוצה – אחת הטעויות המעצבנות ביותר שעושים בעלי עסקים היא שליחת ניוזלטר לרשימת תפוצה ללא כפתור הסרה. שליחת מייל ללא כפתור של הסרה יכול לגרום לכך שהנמען יחסום את כתובת המייל שממנה אתם שולחים את ההודעה ולא תוכלו לשלוח לו הודעות נוספות בעתיד.
- מעקב וניתוח נתונים – אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לעשות בעת שליחת ניוזלטר הוא ניתוח ומעקב לנתונים החשובים. אתם צריכים לדעת אילו הודעות ששלחתם גרמו לאנשים ברשימה התפוצה לעזוב ואילו הודעות גרמו לאנשים ליצור קשר או לבצע את הפעולה/המרה שרציתם. לפי הנתונים אתם תדעו מה עובד ומאילו פעולות עדיף להימנע בעתיד.
- שלחו העתק של הניוזלטר גם לעצמכם – כולנו בני אדם וכולנו עושים טעויות. על מנת שתוכלו לזהות את הטעויות ולתקן אותם במידת הצורך מומלץ להוסיף את עצמכם לרשימת התפוצה וכאשר אתם שולחים את המייל תוודאו שקיבלתם אותו גם אתם ושאין בו שגיאות וטעויות.
- הוספת קישור לעמוד ניוזלטר באתר – לעיתים הצופים בניוזלטר לא יוכלו לצפות בו באופן תקין ולכן מומלץ להוסיף בראש העמוד טקסט שיאפשר לגולש שלא רואה את המייל באופן תקין ללחוץ עליו ולעבור לצפייה בניוזלטר בדפדפן הגלישה (ששם הוא יוצג באופן תקין).
- התאמה למובייל – בעבר כאשר היינו שולחים מייל מעוצב הוא היה מותאם אך ורק למחשב הנייח. היום באמצעות טכניקות שונות ניתן להתאים את הניוזלטר גם לטלפון הנייד וגם למחשב הנייח. אתר Sizes תוכלו לצפות במידע נוסף על גודל ניוזלטר.
כמובן שיש דברים נוספים וחשובים שאתם תלמדו בהמשך אבל אלו הם הדברים העיקריים לדעתנו. למי שעושה שימוש בניוזלטר ומנסה לשווק את העסק במייל מומלץ גם לבדוק את האופציה של עיצוב חתימה למייל מאחר והיא משתמשת כתוספת מצוינת לקידום העסק ובחינם. אם אתם לא יודעים על מה אנחנו מדברים תוכלו למצוא פרטים במדריך המסביר מהי חתימה למייל.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
שיווק במייל הוא לעיתים החמצן של העסק ובעלי עסקים רבים לא יודעים לנצל את הפלטפורמות השונות. במאמר הבא נלמד אתכם איך להשתמש בניולטרים ובפרסום בגימייל.
אז לאחר שהבנתם מה זה ניוזלטר ובמידה והחלטתם לבנות ניוזלטר מעוצב בהתאמה אישית וב-HTML בואו ללמוד איך לשלוח אותו אאוטלוק (Outlook).
רוצים ללמוד איך לשלוח ניוזלטר ב-Gmail? במדריך הבא נלמד אתכם צעד אחר צעד אין תוכלו לשלוח בקלות ניוזלטר מעוצב ב-HTML באמצעות ג'ימייל.